Jdi na obsah Jdi na menu
 


Skyrim

 

Dneska jsem se po druhé narodil. Běžel jsem po louce, popíjel medovinu, kterou jsem ukradl v místním sklípku. Na sobě jsem vláčel těžké brnění, helmu, starý štít, nabroušený meč a spoustu dalšího harampádí. Mám orosené čelo, do vousaté huby mi padají sněhové vločky, třpitící se v nekonečné polární září a to celé podtrhává drsné klima zdejších krajů. Už to ani nemůže být horší, nebo snad jo? Počkat, slyším šust křídel. To je drak! Neváhal jsem ani minutu. Skurtoval jsem do nejbližšího jezera, jako kdyby na mě letěl celý roj rozzuřených sršňů. Povedlo se. Drak jen kroužil chvilku po okolí a rázem byl ten tam. Ale to nebylo jediné mé story. Šlo mi o kejhák daleko častěji…

Severní vítr je krutý

Hned první den to bylo ostré. V místní baště mě chtěli popravit. Ani už nevím za co. Vlastně se ptali na mé jméno a chvilku si prohlíželi ksicht. Asi ještě nikdy neviděli černé vousy, jizvy a válečnou tetáž. V celém Skyrimu je neskutečný chaos. Začala čtvrtá éra, cisařští vojáci expandují, jsou zde další velcí hráči tzv. Jarlové, někteří chtěji bojovat za svobodu země a do toho všeho se to tu prý začalo hemžit draky. Ani nevím, jak se mi podařilo uprchnout, vlastně už tady jsem musel bojovat. Když jsem utekl do širého světa neměl jsem kam jít. Ve Skyrimu se nachází hned několik měst, nespočet samot, vesnic, dungeonů, jeskyň, hrádků, svatyň. No, je toho nezpočet. I když jsem neměl ze začátku prachy ani dostatečné vybavení, svoboda mi chutnala náramně. Volnost byla omračující. Vždy mi posloužila velká mapa. Díky dobrému zaznačování bodů nebyl nikdy problém se vymotat z labyrintu. A to ani starých, zchátralých tvrzích, které už roky nikdo nenavštívil.

Po čase jsem si zykl rychle přendávat jednotlivé itemy mezi sebou. Dokonce jsem si je začal i jednotlivě řadit do jednotlivých báglů, jako jsou zbraně, oblečení, písemnosti, lektvary atd. Samozřejmě mám své favorizované kousky, které si rovněž dávám zvášť, abych to mezi tím kvantem dalších věcí nemusel hledat. Uznávám, že nějaké mouchy to sice má, ale zvyk je železná košile, takže teď už pohoda.

Boj je hodně tvrdý. Aspoň můžu používat dvě zbraně naráz, nebo se také ihned léčit, Nepoužívám ani moc potionů. Krytí je zde nesmírně důležité. Občas majznu nějakého zmetka štítem. Má pak nejen bolehlav ale okamžitě i meč v dutině brišní. Musím si jen v zápalu boje hlídat zdraví, výdrž i manu. Každá rasa má sice přepoklady pro určitý styl boje, ale občas vídím Khajiita v brnění nebo Norda jako lapku. Není problém ve městech nebo na stráních najít trenéry, kteří Vám za pár zlatých předají zkušenosti. Samozřejmě praxe je pro mě to nej. Kdo je šikovnější může zajít k ponku a něco si vyrobit, okouzlit item nebo se naučit pár fíglů s kouzly. Někdy jsem také našel Kámen duší, který nabíjí očarovanou zbraň a je pak silnější. Obbčas se mi povede dát zakončovací kombo. To pak krev stříká jedna radost. Když jsem měl hlad, něco jsem si uvařil a pak jsem šel ještě kutat do šachty.

 

Příběh


Adrianne Avenicci - Osoba, se kterou pravděpodobně budete mluvit nejčastěji

Skyrim přímo nenavazuje na Oblivion, ale odehrává se o cca 200 let později. Poslední panovník z rodu Septimů zemřel a impérium se stalo politicky nestabilním. Elfí provincie Summerset Isles a Valenwood se spojily v Aldmeri Dominion a začalo si dělat chutě i na zbytek světa. Boha Talose nenávidějící rod Thalmorů, který předsedá dominiu, dlouho neotálel a z náboženských pohnutek napadli Cyrodiil a Hammerfell. Událost zvanou jako „Velká Válka“ impérium ustálo jen díky přijetí zlatobílého konkordátu - úmluvě, která zakazuje uctívání Talose. Ulfrik Stormcloak, Jarl Windhelmu, založil odboj proti impériu, s cílem osvobodit Skyrim a navrátit jej jeho odvěkým obyvatelům. Podobně jako v předchozích dílech Elder Scrolls, začíná hráč jako bezejmenný vězeň. Vesnice Helgen, kde má být záhy popraven, je však napadena drakem, čehož vězeň využije k útěku před ostřím popravčí sekery. Nikdo netuší, kde se před dávnými věky zabití draci vzali a co chtějí. Hrdina ale zanedlouho zjistí, že Velká Válka byla poslední kapitolou před koncem světa. Koncem, který bude způsoben draky, v čele se strašlivým Alduinem - Nordickým dračím bohem zkázy. Dle proroctví svět může spasit pouze drakorozený (Dragonborn), kterému koluje v těle dračí krev a který jako jediný dokáže pozřením dračí duše sprovodit draka ze světa natrvalo. A hádejte kde takového dragonborna seženete.

Minimální požadavky

  • OS: Win XP/7/Vista (32 nebo 64 bit)
  • Procesor: Dual Core 2 GHz
  • Paměť: 2 GB RAM
  • Grafická karta: DirectX 9c, 512 MB VRAM

Doporučené požadavky

  • OS: Win XP/7
  • Procesor: Quad-Core Intel/AMD
  • Paměť: 4 GB RAM, 6 GB volného místa na disku
  • Zvuková karta: DirectX kompatibilní
  • Grafická karta: DirectX 9, 1 GB VRAM, GTX 260/Radeon 4890 nebo vyšší